8 психологически трика, които могат да работят при всеки

Ключът към успеха е да вярвате в себе си. Има много книги и филми по тази тема, но реалността често ни показва, че в повечето случаи самочувствието не е всичко, от което се нуждаем (а понякога и високото самочувствие може да бъде дори опасно). Но да си дисциплиниран и да можеш да общуваш с хората винаги е важно. За съжаление много малко хора имат тези умения.

Убедени сме, че упоритата работа и успехът винаги се придружават. И за да постигнете някои неща по-лесно, използвайте тези психологически трикове.

8. Запомнете ефекта на скорошността

© Depositphotos

Всеки знае, че последната изречена фраза се запаметява по-добре от разговора като цяло. Всъщност този ефект не работи само за разговори. Например имате наистина важно интервю за работа, където се състезавате с други хора. Ще имате предимство, ако успеете да видите първи или последни мениджъра по наемането: има по-голям шанс те да ви запомнят и наемат. Разбира се, ще трябва да сте толкова добри, колкото и останалите кандидати.

7. Симулирайте

Имитирането на поведението на човек, на когото искате да приличате, всъщност е начин да имате едни и същи черти на характера. Той действа по същия начин като плацебо ефекта: по същество се карате да мислите, че имате определена черта на характера и с времето наистина ще го направите. Най-важното е да го правите възможно най-често: ако го правите само веднъж месечно, това няма да работи.
Между другото, същото работи и за емоциите: за да се настроите в определено настроение, започнете да правите някои неща, свързани с това чувство. Това означава например, че за да получите по-добро настроение, просто трябва да се усмихвате по-често.

6. Демонстрирайте искрено щастие

© Depositphotos, © Depositphotos

Разбира се, това не означава, че трябва да прегръщате хора, които едва познавате. Но ако поздравите хората с усмивка и искрена топлина, рано или късно, те ще почувстват същото към вас. Номерът е, че използвате положителни емоции, за да накарате другия да почувства, че сте щастливи да ги видите. Другият човек ще започне с усмивка в отговор на вас и с течение на времето ще започне наистина да ви харесва.

5. Обсъдете вторични проблеми

Представете си това: предлагате идея на бизнес среща и искате тя да бъде приета. Опитайте се да водите разговора не в посоката на обсъждане на жизнеспособността на идеята, а детайлите по нейната реализация. Например искате да засадите дървета в квартала? Попитайте кои видове дървета са по-предпочитани. Искате ли да построите детска площадка за деца? Обсъдете материалите. По този начин има по-голяма вероятност хората да започнат да се отнасят към идеята така, сякаш тя вече е приета и са по-склонни да се съгласят с вас.

4. Не отлагайте нещата, които трябва да направите

© Depositphotos

Отлагането е наистина опасно нещо, защото „по-късно“ често се превръща в „никога“. Има наистина прост трик, който помага за борба с мързела: започнете да правите нещо веднага щом си спомните. Работата е там, че на подсъзнателно ниво винаги се опитваме да довършим нещата. Накарайте се да направите нещо и ще благодарите на себе си по-късно: дори и да не го изпълните, поне ще направите нещо, което определено е по-добре, отколкото да не правите нищо.

3. Използвайте правилната мотивация

Според теорията, предложена от психолога Фредерик Херцберг, недоволството и удовлетворението от работа зависят от напълно различни фактори. Комфортната обстановка и медицинската застраховка, разбира се, правят служителите по-лоялни, но те не ги мотивират достатъчно. Ако искате да направите служител по-ефективен, не е достатъчно просто да повишите заплатата му: забележете успеха на колегите му, създайте възможности за професионално израстване и направете самата работа възможно най-интересна.

2. Използвайте примамки

© Depositphotos

Маркетолозите толкова много обичат този трик, но можете да го използвате и в реалния живот, за да получите това, което искате. При продажбите най-малко печелившата цена става примамка. Например, вие сте изправени пред избор: малка чаша кафе за $ 1 и по-голяма за $ 1,50. Разликата всъщност не е толкова голяма, така че много хора ще изберат по-малката, защото е по-евтина. Но ако им се предложи трети вариант, този, който е два пъти по-голям от първия, не за $ 2, а само за $ 1,75, картината става напълно различна: най-голямата цена ще изглежда най-добрата. Не забравяйте този трик, когато молите някого за услуга или се опитвате да предложите идеята си на бизнес среща.

1. Не бързайте с изводите

Бързото заемане на чужда позиция в конфликт не е най-доброто решение. Трябва да сте спокойни и разумни. Останете неутрални, докато не чуете аргументите от двете страни. По този начин ще демонстрирате способността си да анализирате нещата безпристрастно. Хората ще забележат това и ще ви се доверят повече.

No Comments Yet

Comments are closed